Strona Główna/Tunnig 125p
 
 
 
 
 

Rurowy kolektor wydechowy od Poloneza 1,6 GSI w Fiacie 125p


Potrzebne elementy:

1. Kolektor rurowy z PN GSI - uzywany: ok.30-50zl , nowy ok 150-200zl
2. Pierwszy tlumik z Poloneza Caro: rzemioslo ok 30-40zl, fabryczny chyba cos 80zl
3. Rura wydechowa z Poloneza Caro: rzemioslo ok. 15-20zl
4. Uszczelka zlacza kolektor/tlumik oraz specjalne sruby ze sprezynami stozkowymi do polaczenia kolektor/tlumik, orzaz uszczelka miedzy rure a pierwszy tlumik.
5. Rozrusznik z poloneza lub sama glowiczka do której przykreca sie elektromagnes.

UWAGA!!! Do rozrusznika fiata pasuje tylko glowiczka ze starego typu rozrusznika poloneza, caro maja inne mocowanie elektromagnesu!!!

Niezbedne narzedzia:

1.Klucz 13 - do odkrecenia kolektora i zacisków tlumików
2.Klucz 17 - do przykrecenia srub polaczenia tlumika z kolektorem
3.Szlifierka katowa - do ewentualnego pociecia starego wydechu w razie jakby dobrowolnie nie chcial opuscic samochodu :)

Przebieg montazu:

1.Na samym poczatku nalezy zdemontowac caly stary uklad wydechowy, jak to zrobicie to juz zalezy od was :)
2.Odkrecic rozrusznik i zamontowac polonezowski i podlaczamy przewody, badz tez zamontowac do fiatowskiego glowiczke z polonezowskiego, warto przy okazji sprawdzic stan szczotek.
3.Zakladamy kolektor wydechowy z GSI, w miejsce sondy lamda (jezeli jej nie mamy) mozemy wkrecic swiece od syrenki :), warto przy okazji zalozyc nowa uszczelke pod kolektor.
4.Do pierwszego tlumika przykrecamy rure (uszczelke warto posmarowac silikonem wysokotemperaturowym), i caly ten pakiet po zalozeniu uszczelki, przykrecamy do kolektora za pomoca wyzej wspomnianych srub specjalnych
5.Gdy juz to mamy zrobione to zakladamy tlumiki koncowe, sprawdzamy ich ustawienie tj. czy nic nie odstaje i nie zawadza,
6.Jak jest wszystko ok to skrecamy na gotowe.

Tak wiec zaprezentowane przeze mnie rozwiazanie jest latwe do wykonania i nie wymaga specjalnych narzedzi, wszystko pasuje jak nalezy. Ponadto 1 tlumik sprawia ze znacznie ciszej jest w przedniej czesci samochodu, dzieki czemu jadac na 4-ym biegu powyzej 100 spokojnie mozna rozmawiac. Do tego, silnik jest bardziej elastyczny w zakresie obrotów 1500-2000, nie szarpie i nie dlawi sie. Niektórzy w miejsce 1 tlumika, wstawiaja rure lub strumienice, jednak wymaga to posiadania polaczenia z kolektorem wycietego ze starego tlumika, no i oczywiscie spawarki.


 
     
 
 
 
     
 
 
 
 
 
       
 
 
 
       
   
Webmaster;Łukasz