|
SILNIK 2000 ZASILANY PALIWEM O LO 94, O ZAPLONIE ISKROWYM,CZTEROSUWOWY, CZTEROCYLINDROWY, RZEDOWY, CHLODZONY CIECZA, Z DWOMA WALKAMI ROZRZADU W GLOWICY, UMIESZCZONY PODLUZNIE Z PRZODU, NAPEDZAJACY KOLA TYLNE, GÓRNOZAWOROWY, POCHODZACY Z FIAT-A 132. |
TYP |
132C2.000 |
POJEMNO SC SKOKOWA |
1995cm |
STOPIE N SPR EZANIA |
8,9 |
MOC MAKSYMALNA |
112 KM przy 5600obr/min. |
MAKS.MOMENT OBROTOWY |
158 Nm przy 3000obr/min. |
S REDNICA CYLINDRA |
84mm |
SKOK T L OKA |
90mm |
CH L ODZENIE |
Zamkniety, o obiegu wymuszonym przez pompe odsrodkowa, termostat, chlodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektr. sterowany termowylacznikiem. |
GAZNIK |
Gaznik opadowy dwuprzelotowy, urzadzenie rozruchowe automatyczne. |
TYP GA Z NIKA |
32 ADF/250 |
POMPA PALIWA |
Przeponowa, napedzana mechanicznie od walka posredniego. |
FILTR POWIETRZA |
Suchy z wymiennym papierowym wkladem filtrujacym |
SMAROWANIE |
Pod cisnieniem |
POMPA OLEJU |
Zebata, o zazebieniu zewnetrznym, napedzana od walka posredniego. |
MAKSYMALNE CI S NIENIE OLEJU |
0,29 - 0,49 MPa |
PREDKO SC MAKSYMALNA |
ok. 210km/h. |
UWAGI: W latach 70-tych FSO wypuscilo jeden eksperymentalny model Fiata 125p 2000GTJ. Podobno mozna go obejzec OBR w Warszawie ale nie jestem do konca pewien. Podobno silnik ten "dosc latwo" montuje sie pod maska poczciwego 125p. Fiacior osiaga przyzwoite przyspieszenie do 100 km/h oscylujace w granicach 9,5 - 9s.
WERSJE: Oprócz wersji gaznikowej jest jeszcze wersja z wtryskiem paliwa czyli "szpryca". Moc tego silnika to 122KM. |
|
|
|
|