|
SILNIK 1800 ZASILANY PALIWEM O LO 94, O ZAPLONIE ISKROWYM,CZTEROSUWOWY, CZTEROCYLINDROWY, RZEDOWY, CHLODZONY CIECZA, Z DWOMA WALKAMI ROZRZADU W GLOWICY, UMIESZCZONY PODLUZNIE Z PRZODU, NAPEDZAJACY KOLA TYLNE, GÓRNOZAWOROWY, POCHODZACY Z FIAT-A 132. |
TYP |
????? |
POJEMNO SC SKOKOWA |
1756cm |
STOPIE N SPR EZANIA |
???? |
MOC MAKSYMALNA |
105 KM przy ????obr/min. |
MAKS.MOMENT OBROTOWY |
145? Nm przy ????obr/min. |
S REDNICA CYLINDRA |
84mm |
SKOK T L OKA |
79,2mm |
CH L ODZENIE |
Zamkniety, o obiegu wymuszonym przez pompe odsrodkowa, termostat, chlodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektr. sterowany termowylacznikiem. |
GAZNIK |
Gaznik opadowy dwuprzelotowy, urzadzenie rozruchowe automatyczne. |
TYP GA Z NIKA |
32 ADF 2/250 |
POMPA PALIWA |
Przeponowa, napedzana mechanicznie od walka posredniego. |
FILTR POWIETRZA |
Suchy z wymiennym papierowym wkladem filtrujacym |
SMAROWANIE |
Pod cisnieniem |
POMPA OLEJU |
Zebata, o zazebieniu zewnetrznym, napedzana od walka posredniego. |
MAKSYMALNE CI S NIENIE OLEJU |
0,29 - 0,49 MPa |
PREDKO SC MAKSYMALNA |
ok. 180km/h. |
UWAGI: W roku 1974 FSO wypuscilo krótka serie fiatów z silnikami 1800cm.Samochód posiada oznaczenie Acropolis.Niestety nie posiadam zadnych danych technicznych tego silnika wiem tylko ze dysponowal on moca 105 KM.
WERSJE: Istnieje kilka wersji tego silnika, pierwsza z gaznikiem jest opisana wyzej, druga to wersja "na szprycy" czyli z wtryskiem paliwa dysponujaca moca 114KM. Trzecia wersja, 108-konna, montowana byla w Fiacie 132 Special.
Podobno na rynku dostac mozna takze wersje silnika 1800 zrobiona przez Abartha, z dwoma gaznikam Webera, a takze
odmiane przygotowana na rynek amerykanski. Wersja ta podobno posiada sprezarke mechaniczna wtlaczajaca czesc spalin
z kolektora wydechowego do kanalów dolotowych. |
|
|
|
|